Monday, January 25, 2016

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ ၾသ၀ါဒကထာအျပည့္အစံု (ျမန္မာျပန္)

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ ၾသ၀ါဒကထာအျပည့္အစံု (ျမန္မာျပန္)
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

ဒီေန႔ ကမာၻႀကီးရဲ႕ အေျခေနဟာ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ အေႏွာက္ယွက္ေတြနဲ႔ ျပည့္ေနၿပီး လူေတြ၊ သတၱ၀ါေတြဟာ အေၾကာက္တရားနဲ႔ ေနထုိင္ေနၾကရတယ္။ လုိခ်င္တာေတြ ဆုံး႐ႈံးသြားမွာ ေၾကာက္ေနၾကရသလုိ လုိခ်င္တာေတြ မရမွာလည္း ေၾကာက္ေနၾကရတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ဒီလို
အေၾကာက္တရားမ်ဳိးကုိ ဖယ္ရွားၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပန္လည္တည္ေဆာက္ႏုိင္မွသာ ကမာၻႀကီးဟာ ဆက္ၿပီးရွင္သန္ႏုိင္မယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာ္ေဇာထင္ရွားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႕ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြကုိ ဒီေနရာမွာ ကုိးကားခ်င္တယ္။
"ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုိတာ ေန႔စဥ္၊ အပါတ္စဥ္၊ လစဥ္ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုပါဘဲ။ သက္တမ္းရင့္ေနတဲ့ အတားအဆီးေတြကုိ တျဖည္းျဖည္းတိုက္စားသြားၿပီး ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြကုိ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေျပာင္းလဲေပးမယ္၊ ၿပီးေတာ့ တိတ္တိတ္ကေလး ဘဲ သစ္လြင္တဲ့ ပုံစံသစ္၊ ဖြဲ႕စည္းပုံအသစ္ေတြကုိ တည္ေဆာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ '' (ဂၽြန္၊ အက္ဖ္၊ ကေနဒီ)
"ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုိတာ အက်ပ္ကုိင္ၿပီး ထိန္းသိမ္းလုိ႔ မရဘူး၊ နားလည္မႈနဲ႔သာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္မွာ
ျဖစ္တယ္။ (အဲလ္ဘတ္ အုိင္းစတုိင္း)
''အေမွာင္ထုကုိ အေမွာင္ထုနဲ႔ ေမာင္းထုတ္လုိ႔ မရႏုိင္ဘူး၊ အလင္းေရာင္နဲ႔သာ အေမွာင္ထု ကုိ ေမာင္းထုတ္ႏုိင္တယ္။
အမုန္းတရားကုိ အမုန္းတရားနဲ႔ ေမာင္းထုတ္လုိ႔ မရႏုိ္င္ဘူး၊ အမုန္းတရားကုိ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔သာ ေမာင္းထုတ္ႏုိင္တယ္။"
(မာတင္လူသာကင္း)
''ေဒါသ ကုိ ေဒါသနဲ႔ မေအာင္ျမင္ႏုိင္ဘူး၊ ေမတၱာတရားနဲ႔သာ ေဒါသကုိေအာင္ႏုိင္တယ္။'' (ဗုဒၶျမတ္စြာ)
ဒီကုိးကားခ်က္ေတြကေန ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ကုိ စိတ္အစဥ္မွာ ကိန္းေအာင္းေနတဲ့ ကိေလသာတရားမ်ားမွ ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္မႈလုိ႔အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိခ်င္ပါတယ္။
''ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ'' ဆုိတဲ့ စကားဟာ ေနရာတစ္ခုကုိ အထူးျပဳႏုိင္သလုိ စိတ္ကုိလည္းအထူးျပဳႏုိင္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာေနရာ သုိ႔မဟုတ္ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ စိတ္ ျဖစ္မယ္ေပါ့။ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေနရာတစ္ခုဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ စိတ္ျဖစ္ေအာင္ အေျခေနေတြ ဖန္တီးေပးႏုိင္သလုိ၊
ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့စိတ္ကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေနရာ ျဖစ္ေအာင္ အေျခေနေတြကုိ ဖန္တီးေပးႏုိင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေနရာေဒသတစ္ခုမွာ ေနထုိင္သူေတြရဲ႕ စိတ္အစဥ္ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေနမွသာ အဲဒီေနရာဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့စိတ္ဟာ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အေငြ႕အသက္၊ အေျခေနေတြကုိ ဖန္တီးေပးတယ္။ အဲဒီ ႏွစ္မ်ဳိးဟာ အျပန္အလွန္
အညမည သေဘာေဆာင္ေနပါတယ္။
သုိ႔ေပမဲ့ စတင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ လုိတာက မိမိတုိ႔ရဲ႕ စိတ္အစဥ္ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆုိေတာ့ မိမိတုိ႔ရဲ႕စိတ္အစဥ္ကုိျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ စတင္အားမထုတ္ဘဲနဲ႔ ကမာၻႀကီးကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိ္င္လုိ႔ပါဘဲ။
ပုံစံမ်ဳိးစုံေတြ႕ႀကံဳေနၾကရတဲ့ ႐ုတ္ရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္မႈ အားလုံးရဲ႕ ရင္းျမစ္ဟာ မေကာင္းမူ အကုသုိလ္ကံေတြျဖစ္တယ္။ ဒီ အကုသုိလ္ကံေတြဟာစိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္၊ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျဖစ္ရင္ျဖစ္မယ္။ အဲဒီ မေကာင္းမူ အကုသုိလ္ကံေတြရဲ႕ အရင္းျမစ္ကေတာ့ ''မသိမူ''
အ၀ိဇၨာ နဲ႔ ''တြယ္တာတပ္မက္မူ'' တဏွာ၊ အဲဒီ ႏွစ္ပါးျဖစ္တယ္။
တခါတရံ မေကာင္းမူအကုသိုလ္ကံေတြကုိ မေကာင္းမူမွန္းမသိလုိ႔ ျပဳမိၾကတယ္။ တခါတရံ အဲဒီမေကာင္းမူေတြကကုိယ့္အတြက္သာယာတပ္မက္ဖြယ္ေကာင္းေနလုိ႔လည္း က်ဴးလြန္မိတတ္ၾကတယ္။ ''အ၀ိဇၨာ နဲ႔ တဏွာ'' တုိ႔ရဲ႕ ဦးေဆာင္မူနဲ႔ လူေတြဟာ ဆင္းရဲမူဘ၀သံသရာမွာ တ၀ဲလည္လည္ လည္ပတ္ေနၾကရတယ္။ အဲဒီ အ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာ ရင္းျမစ္ႏွစ္ခုကုိ ပညာလက္နက္နဲ႔ ျဖတ္ေတာက္ပစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ပဋိေ၀ဓ ပညာလုိ႔ေခၚတဲ့ ကို္ယ္တုိင္ထုိးထြင္းသိျမင္ႏုိင္တဲ့ ပညာရရွိဖုိ႔ေတာ့ တည္ေဆာက္ယူဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ သတိပ႒ာန္တရား (၄) ပါးကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္းျဖင့္ အဲဒီ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာဆုိတဲ့ ဆင္းရဲမူရင္းျမစ္ ႏွစ္ခုကုိ အားအင္ခ်ိနဲ႔ေစၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာ မိမိတုိ႔ဟာ အျမစ္ျပတ္ ပယ္ရွားပစ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ သတိပ႒ာန္ တရားဟာ ပညာကုိ တုိးပြားေစတယ္၊ အဲလုိတုိးပြားလာတဲ့ပညာဟာ မသိမူ (အ၀ိဇၨာ) နဲ႔ တြယ္တာတပ္မက္မူ (တဏွာ) ကုိ အားအင္ခ်ိနဲ႔ေစၿပီး ဖ်က္ဆီးဖယ္ရွားပစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ႐ုပ္ပုိင္း၊ နာမ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ႐ုတ္ရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္မူ အမ်ဳိးမ်ဳိးက ကင္းေ၀းတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကုိ ပညာျဖင့္သာ ရရွိႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ပညာဆုိတာ ေတြ႕ႀကဳံေနသမွ် အရာေတြကုိ ပုဂၢလိက အစြဲေတြမပါဘဲ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ သဘာ၀အတုိင္း မွန္ကန္စြာသိျမင္မူကုိ ဆုိလုိပါတယ္။
အကယ္၍ အရာ၀တၳဳ တစ္ခုကုိ ပုဂၢလိကအစြဲေတြနဲ႔ ''ငါ့ဟာဘဲ၊ သူ႔ဟာဘဲ " စသည္ျဖင့္႐ူျမင္မယ္ဆုိရင္ အဲလုိ႐ူျမင္သူမွာ အတၱစြဲသေဘာထားအျမင္ ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ အဲလုိ အတၱဗဟုိျပဳတဲ့ သေဘာထားအျမင္နဲ႔ သူဟာ လုပ္သမွ် သူ႔အတြက္ ဘဲလုပ္ေတာ့တယ္။ ဒီလိုလုပ္ပါမ်ားလာတဲ့အခါ သူ႔ရဲ႕ စိတ္အစဥ္မွာ ''ၾကင္နာသနားမူ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား'' စတဲ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ အရည္အေသြးေတြ ဆုံး႐ႈံးသြားရ
ပါတယ္။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သူ႔ ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြ၊ သတၱ၀ါေတြကုိ အၾကင္နာမဲ့စြာ ဆက္ဆံမူေတြဟာ သူေနထုိင္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕စည္းမွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ပ်က္ျပားေစဖုိ႔အတြက္ ႀကီးမားတဲ့ အေႏွာက္ယွက္ အတားအဆီးေတြျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီလုိဘဲ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္အစဥ္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ က႐ုဏာ ဆုိတဲ့ ၾကင္နာမူဟာ သူေနထုိင္ရာ လူ႔အဖြဲ႕စည္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ဖန္းတီးေပးသလုိ တုိးပြားခုိင္မာေစပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ သတိျပဳစရာက ကမာၻေပၚမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖန္တီးတဲ့သူဆိုတာ "က႐ုဏာနဲ႔ ပညာ'' ဒီႏွစ္ပါးနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့သူသာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါဘဲ။
ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ လုိ႔ေခၚတဲ့ ျဗာဟၼ၀ိဟာရတရားေတြ မိမိတုိ႔ရဲ႕ စိတ္အစဥ္မွာ ကိန္းေအာင္းတည္ရွိေနမွသာလွ်င္ ကမာၻႀကီးဟာ
အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိဖုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဗာဟၼ၀ိဟာရတရားေတြ မရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕ စိတ္အစဥ္ဟာ ႐ုတ္ရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္ေနၿပီးအဲဒီ ႐ုတ္ရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္မူဟာ အလြန္ကူးစက္လြယ္တဲ့ ေရာဂါတစ္ခုလုိ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ကူးစက္ျပန္႔ႏွံ႔သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ျဗာဟၼ၀ိဟာ
ရတရားေတြကုိသာ ပြားမ်ားေနမယ္ဆုိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ အျခားသူေတြအေပၚမွာ ထိခုိက္နာက်င္မူျဖစ္ေစတဲ့ ဆက္ဆံမူမ်ဳိးေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီးသူတုိ႔ကုိ အကူညီေပးမဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ အမွန္ေတာ့ ျဗာဟၼ၀ိဟာရ တရားေတြကုိ ပြားမ်ားေနထုိင္ျခင္းဟာ အျခားသူေတြကုိ ကုိယ္နဲ႔
ထပ္တူျပဳၿပီး ေနထုိင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မိမိကုိယ္ မိမိ ခ်မ္းသာေအာင္ ျပဳမူသလုိမ်ဳိးဘဲ အျခားသူေတြကုိလည္း ခ်မ္းသာေအာင္ ျပဳမူဆက္ဆံျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻေပၚက လူတုိင္းဟာ ဒီလုိ စိတ္အရည္ေသြးမ်ဳိးသာ ရွိေနၾကမယ္ဆုိရင္ ကမာၻႀကီးဟာ ဘယ္ေလာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေနမလဲဆုိတာ
စိတ္ကူးၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။
အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ စိတ္အစဥ္ကုိ ဘယ္အရာကမွ ေအးၿငိမ္းေနတဲ့အေျခေနကေနေဖာက္ျပန္သြားေအာင္ မျပဳ ႏုိင္ဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းမူဟာ ဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ အၿမဲရွိေနတဲ့ စိတ္အရည္အေသြးတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာအသုံးႏူန္းအရ ဒီပုဂၢဳိလ္ေတြကုိ ''အရဟတၱ'' ညဏ္အလင္းရရွိသြားတဲ့သူေတြ၊ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြလုိ႔ ေခၚတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ေဗာဓိဥာဏ္ အလင္းတန္းဟာ အဆုံးစြန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမူျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိမ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဆုိတဲ့ အၿငိမ္းဓါတ္ႀကီးကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းဟာ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕စိတ္အစဥ္ကုိ ၿငိမ္းေအးေစၿပီး သူတုိ႔ကုိ ဖူးေတြ႕ၾကရတဲ့သူတုိင္း ၿငိမ္းေအးမူကုိ ခံစားၾကရပါတယ္။
သုိ႔ေသာ္လည္း ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြ၊ အရာ၀တၳဳေတြရဲ႕ ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးမူေတြေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ဟာ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲသြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီလူဟာ အဆုံးစြန္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမူျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းဖုိ႔ ခက္ခဲသြားပါလိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ မိမိတုိ႔ဟာ ပထမဆုံး မိမိ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ကမာၻျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။ ဒီလုိဖန္တီးဖုိ႔ မိမိတုိ႔ရဲ႕ စိတ္အစဥ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းမူတည္ေဆာက္ျခင္းျဖင့္ စတင္ရပါမယ္။ အစမွာေတာ့ အားေကာင္းမွာမဟုတ္ေသးဘူး၊ တျဖည္းျဖည္း ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္းျဖင့္ မိမိတုိ႔ရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္သုိ႔ ျပန္႔ႏွံ႔သြားေစႏုိင္ေအာင္ အားေကာင္းလာၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ကမာၻတစ္ခုကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
အဲလုိ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ကမာၻႀကီးမွာ မိမိတုိ႔ဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနထုိင္ၾကၿပီး ဘယ္အရာကမွ ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္စီးလို႔ မရႏုိင္တဲ့ အဆုံးစြန္ဆုံး
ၿငိမ္းခ်မ္းမူျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဓမၼလမ္းစဥ္ရဲ႕ပန္းတုိင္ျဖစ္ၿပီး ဒီလမ္းစဥ္အတုိင္းေလွ်ာက္လွမ္းၾကဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာက "ဓေမၼာ သုစိေဏၰာ သုခမာ၀ဟတိ'' "ေကာင္းစြာ ပြားမ်ားအားထုတ္ထားတဲ့ တရားေတာ္ဟာ ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မူကုိ ျဖစ္ေစတယ္'' လုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ ဒီ ကမာၻ႕ဗုဒၶဘာသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံႀကီးဟာ ကမာၻေပၚမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ဖုိ႔အတြက္ အကူညီေပးလိမ့္မယ္လုိ႔ အခိုင္အမာ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးျခင္း၊ ဗဟုသုတ၊ အေတြ႕ႀကံဳ၊ အေတြးအျမင္ေတြကုိ မွ်ေ၀ျခင္းျဖင့္ အားလုံးရဲ႕ တူညီေသာပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ "ၿငိမ္းခ်မ္းေရး'' ပန္းတုိင္သုိ႔ အတူလက္တြဲကာအားထုတ္ရြက္ေဆာင္ၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ။ ။
ေက်းဇူးတင္လ်က္။
၂၂- ဇန္န၀ါရီလ-၂၀၁၆
ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိ၀ံသ
(ဘာသာျပန္ေရးသားပူေဇာ္သူ-----Bhikkhu Kesara)
Credit-----Bhikkhu Kesara

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . Myanmar National Chronicle - Posts · Comments
Theme Template by BTDesigner · Powered by Blogger